2025 Yılı Eski Hükümlü/TMY Statüsünde Sürekli İşçi (Temizlik Görevlisi) Yedek Alımı ve Göreve Başlama İşlemleri Hakkında Duyuru
07 Ağustos 2025

2025 YILI ESKİ HÜKÜMLÜ/TMY STATÜSÜNDE SÜREKLİ İŞÇİ (TEMİZLİK GÖREVLİSİ) YEDEK ALIMI VE GÖREVE BAŞLAMA İŞLEMLERİ HAKKINDA DUYURU 

Uşak İl Sağlık Müdürlüğü hizmet birimlerinde 4857 sayılı İş Kanunu kapsamında “Temizlik Görevlisi” branşında çalıştırılmak üzere, 4857 sayılı İş Kanununun 30’uncu maddesi kapsamında, Kamu Kurum ve Kuruluşlarına Eski Hükümlü veya Terörle Mücadelede Malul Sayılmayacak Şekilde Yaralananların İşçi Olarak Atanmasında Uygulanacak Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik hükümleri çerçevesinde 3 (üç) kadro için 22.01.2025 tarihinde noter huzurunda kura çekilmiş, kura sonucu 28.02.2025 sözlü sınav yapılarak , 17.03.2025 tarihinde de sözlü sınav sonucu müdürlüğümüzce ilan edilmiştir.

             Sözlü sınav sonucuna göre, asıl olarak yerleşen hak sahiplerinden; istenen belgeleri süresi içerisinde teslim etmeyenler, başvuru yapmayanlar; başvuru yaptığı halde atama şartlarını taşımayanlar, ataması yapılıp göreve başlamayanlar (Doğum, hastalık, askerlik vb. nedenlerle göreve başlayamayacak durumda olanlar hariç); atama şartlarını taşımadığı sonradan anlaşılarak göreve başlatılmayanlar; göreve başlatılıp da sonradan atama şartlarını taşımadığı anlaşılanlar ile İşletme Toplu İş Sözleşmesinin 15’inci maddesi gereğince bir aylık deneme süresi içerisinde sözleşmesi feshedilenlerin yerine yedek listenin ilk sırasındaki kişiden başlamak suretiyle aranan şartlara haiz olanlardan sırasıyla yedek hak sahiplerinden 1 (bir) kişi alınacaktır.

Kura sonucuna göre yapılan mülakat neticesinde asıl ve yedek olarak yerleşenler Müdürlüğümüzce  17.03.2025 tarihinde ilan edilmiş olup;

1-Yedek olarak yerleşenlerden, sadece 1.yedek olarak yerleşmeye hak kazanan 1(bir) kişinin atamaya esas belgelerini (Ek-1’de belirtilen belgeler) 07-13 Ağustos 2025 tarihleri arasında (mesai saatleri içerisinde) Uşak İl Sağlık Müdürlüğü 1.kat Sürekli İşçi Birimine teslim etmesi gerekmektedir. Başvuru, şahsen yapılacak olup posta, kargo veya kurye ile yapılan başvuru kabul edilmeyecektir.

2-Hastalık veya doğumla ilgili mazereti sebebiyle başvuru evrakını şahsen teslim edemeyecek durumda olan, durumunu tabip raporuyla belgelendirmesi halinde; halen askerde olması sebebiyle başvuru evrakını şahsen teslim edemeyecek durumda ise askerlik görevine devam ettiğini belgelendirmesi halinde, 13 Ağustos 2025 tarihi mesai bitimine kadar birinci derece yakını aracılığı ile yapacağı başvuru kabul edilecektir.

3-Adayın atamaya esas belgelerinin incelenmesi ve değerlendirilmesine ait işlemler Müdürlüğümüzce yapılacaktır.

4-Başvurular, Ek-1 deki yerleşenden istenen belgeler, 17.03.2025 tarihinde https://usakism.saglik.gov.tr internet adresinde yayımlanan 2025 Yılı Eski Hükümlü/TMY Statüsünde Sürekli İşçi (Temizlik Görevlisi) Alım İlanında yer alan Açıklamalar, Başvuru Şartları ve ekte gönderilen Meslek, Öğrenim Durumu ve Özel Şartlar dikkate alınarak değerlendirilecektir.

5-Atama şartlarını taşımadığı tespit edilirse, gerekçesi belirtilmek suretiyle yazılı olarak bilgi verilecektir.

6-Adayın arşiv araştırmasına ilişkin iş ve işlemleri, 7315 sayılı Güvenlik Soruşturması ve Arşiv Araştırması Kanununun 3’üncü maddesinin 1’inci fıkrasına istinaden Bakanlığımızca tesis edilecektir.

7-Yapılan inceleme ve değerlendirme neticesinde atamaya esas belgelerinin uygun olduğuna karar verilen ve 7315 sayılı Kanun uyarınca hakkında yapılan arşiv araştırması sonucu uygun  adayın atama işlemleri Bakanlığımızca yapılacaktır.

8-Ataması yapılan adaya süresi içinde göreve başlaması için 7201 sayılı Tebligat Kanunu hükümleri çerçevesinde İl Sağlık Müdürlüğü tarafından tebligat yapılacaktır.

9- Tebligat işlemleri için adayın Adrese Dayalı Nüfus Kayıt Sistemindeki (ADNKS) adresi esas alınacaktır. Bu adreslerde herhangi bir değişiklik olması durumunda adresin güncellenmesine ilişkin yükümlülük hak sahibine ait olup ayrıca hak sahibi başvuru formuna iletişim bilgilerini de ekleyecektir.

10-Ataması yapılanlardan; askerlik, hastalık ve doğum mazereti hariç, 10 gün içinde göreve başlamayanın ataması iptal edilecektir.

11-Askerlik nedeniyle göreve başlayamayacak durumda olan , terhis tarihinden itibaren otuz gün içerisinde dilekçe ve terhis belgesiyle birlikte yerleştiği İl Sağlık Müdürlüğüne başvurması kaydıyla göreve başlatılacaktır.

12-Hastalık veya doğum mazereti nedeniyle göreve başlayamayacak durumda olan, durumunu tabip raporuyla belgelendirmesi kaydıyla mazeretinin bitimine müteakip 5 iş günü içinde göreve başlatılacaktır.

13-Gerçeğe aykırı beyanda bulunduğu tespit edilen göreve başlatılmayacak, göreve başlatılmış olanın sözleşmesi feshedilecektir. Ayrıca bu kişi hakkında, 26.09.2004 tarihli ve 5237 sayılı Türk Ceza Kanununun ilgili hükümleri uygulanmak üzere Cumhuriyet Başsavcılığına suç duyurusunda bulunulacaktır. Kendisine bir bedel ödenmiş ise bu bedel yasal faizi ile birlikte tazmin edilecektir.

İLANEN DUYURULUR
07.08.2025

Ek:
office1- Yerleşenlerden İstenen Belgeler-Başvuru Şartları (Ek-1) için tıklayınız.
office2- Açıktan Atama Başvuru Formu için tıklayınız.
office3- Mal Bildirim Formu için tıklayınız.
office4- Meslek, Öğrenim Durumu ve Özel Şartlar için tıklayınız.